Sivun näyttöjä yhteensä

keskiviikko 14. joulukuuta 2011

Post of 13th and 14th of Dec.

Hello~

I have now two postcards on my table. One from yesterday and one which I got today (btw, I always register postcrossing cards on same day when I got them. Usually it's around 10-12 o'clock in Finland's time ^^ but I'm sometimes to busy to write blog so this would be day or two late...)

Anyway, I got really nice postcard with recept of Glühwein (in Finnish: glögi) I think I' write it here! I'll do it in German so it's correct.

Rezept für Glühwein

Zutaten: 3/4 Liter Rotwein (z.B. Gôtes-du-Rhône), 1/4 Liter Wasser, 3 Gewürznelken, 2 Zimtstangen, 2 Stück Sternanis, 1 ungespritzte Zitrone, 1/2 ungespritzte Orange, 3 Esslöffel Zucker

Zubereitung:

Wein und Wasser samt Gewürzen in einen Topf geben. Langsam erhitzen. Nicht kochen! Die Temperatur soll 70 Grad nicht übersteigen. Die Zitrone und die halbe Orange in Scheiben schneiden und hinzufügen. Das Ganze etwa eine Stunde auf dem Feuer lassen. Der Alkohol verdampft. Danach den Glühwein durch ein Sieb geben, und die Schalen zu entfernen. Mit Zucker abschmecken und heiß servieren. Wer es gerne alkoholhaltiger mag, fügt einen Schuß Rum hinzu.

In Finnish / suomeksi (nyt saa huomautella käännösvirheistä, saksa ei todellakaan ole vahvin kieleni...)

Ainekset: 3 / 4 litraa punaviiniä (esim. Côtes-du-Rhône), 1 / 4 litraa vettä, 3 neilikkaa, 2 kanelitankoa, 2 kpl tähtianista, 1 kuorimaton (?) sitruuna, 1 / 2 kuorimaton (?) appelsiini, 3 rkl sokeria

valmistelu:

Viini ja vesi sekoitetaan mausteisiin kattilassa. Lämmitä hitaasti. Älä keitä! Lämpötila ei saisi ylittää 70 astetta. Viipaloi sitruuna ja puoli appelsiinia ja lisää ne kattilaan. Anna keitoksen olla tulella noin tunnin ajan, alkoholi höyrystyy pois. Kaada sitten glögi seulan lävitse ja poista kuoret. Lisää sokeria maun mukaan ja tarjoile lämpimänä. Jos pidät alkoholista, lisää ripaus rommia.

Thank you for sending this!

Then I got today a nice and colorful postcard from Portugal. It is sent from Braga, which is city in North part of Portugal, but this card is showing Lisboa, capital of Portugal, and its oldest part, Alfama. Thank you for this!

That's all I think. See you!
Vyra

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti